המגזין
עיתון עיצוב  
 
 
נערה

גיפ 7

גיפ 2

domus

גיפ 21

גיפ 50

d

domus



אוריין

d

d

domus

domus

bob dylan

face

domus

d

בלון





     
כיתת קיץ מרכז מדעים גילוי בהרצליה

תכנון כיתת לימוד אינטראקטיבית


ליאור בן שטרית

עיקרי פרויקט כיתת הקיץ שלפנינו, הינו תכנון כיתת לימוד אינטראקטיבית הפתוחה למזג האוויר הישראלי. הפרויקט נשען על הקיים והתבצע על בסיס מעבר ממרפסת עמודי בטון ואבנים משתלבות לכיתת הקיץ. כל זאת דרך פילטר מערכת האילוצים התקציבית, אשר הכתיבה רבות בפרויקט זה והכריחה במתן פתרונות שונים ובהשקעה כספית מחושבת. שכן עלות כל הפרויקט שקול למחיר בנייתה של פרגולת עץ סטנדרטית.

לפיכך, אריזת הכיתה תוכננה כמעטפת גמישה הבנויה מתריסי עץ מפירוק, הנתמכים ע"י קונסטרוקציה קלה של מסגרות עץ. מעטפת זה מגדירה את חלל הכיתה ומוסיפה נדבך אקולוגי-מיחזורי לפרויקט, תריסי העץ נפתחים ונסגרים ע"פ דרישת הילדים לחצר הבוסתן היקפית. כקריצה אדריכלית לתרבות והסביבה הישראלית הבנויה, בחומר ,צבע ואור טבעי. קירות התריסים הינם דינמיים ובין הקבוע והדינמי תוכננו סדרת פתחים חדשים, המספקים סביבה בעלת יכולת שליטה, כשחלקם ע"פ ייעודם המקורי משמשים כחלונות וחלקם משמשים כדלתות המאפשרים מעבר ע"פ פרופורציות וגדלי הילדים שבין הגילאים 6-8 שהם הוגדרו כמשתמש במבנה. מערכת פתחים זה יוצרת קשר מיידי לגן ההיקפי ובעלת מגיוון רחב של אפשריות והזדמנויות תנועה חדשות, מחלל מתוחם המאפשר למידה בתנאי חוץ,מוצלים במזג האוויר הישראלי, ובמאמץ ילדותי וקל פתיחת מסלול ישיר לארגזי החול וצל עצי הפרי בחצר ההיקפית.
כיתת הקיץ פועלת באופן חושי על המשתמש, בטקסטורות השונות הצבע וההשתנות המתוכננת במתחם, כך לדוגמא עמודי הבטון הקיימים משמשים כקונסטרוקציה עבור צמח מטפס, צמח הגפנית נבחר כצמח ירוק עד השומר על עלוותו בחורף, ומאדים את עליו עם הגיעו של הסתיו. כנאמר הישתנות העלווה בצבעיה מירוק לאדום  מוסיפה למימד ההשתנות בחלל ומתוכננים ככלי ללמידה על עונות השנה העומד לרשותו של המורה. סבך צינורות פלסטיק בצבעים, עובר בין הפנים והחוץ ,עובר ומסתעף מתחת לפני האדמה יוצר משחק לימודי-חינוכי המזמין את הילדים לתקשר באמצעותו דרך מעבר פשוט של גלי קול ומוסיף כלי נוסף לרשותו של המורה. קיר קורות הבמבוק האלכסוניים משמש כחוצץ ומעבר בין מרכז החינוך "גילוי" לבין כיתת הקיץ החיצונית מופיע גם בצורתו הטבעית כצמח במבוק בוגר השתול בפינת הכיתה ומזמין את התלמידים למחקר חומרי. התכנים הלימודים מובנים בתוך הכיתה וסומכים על יצר הגילוי והסקרנות של הילד ופועלים באופן עצמאי אשר אינו מכריח הדרכה או ידע קודם אלא כסביבה המזמינה לחקור, לצפות בתופעות ולתאר אותן. בשונה מהכיתה הפורמאלית החד מוקדית, לוח הגיר והמורה, חלל הכיתה הינו פלטפורמה מרובת מוקדים, מפגשים, ואפשריות תנועה רבות.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות תגובה לכתבה
1. מעולה!
פנטסטי! תמיד הוקסמתי מהשילוב בין עיצוב לפעולה, ואיך מעצבים משתמשים בתכנון של המרחב הפיזי כדי להפעיל תכנון של פעולות ועבודה. זה מאוד יפה בעיני. כבר הרבה זמן אני עוקב אחרי Quattro_d, והם מדהימים אותי כל פעם מחדש.
יהויכין (23/10/2013)
2. wholesale bags
תגובה לכתבה כיתת קיץ מרכז מדעים גילוי בהרצליה wholesale bags http://www.googletest.com
wholesale bags (17/03/2014)

          כיתת קיץ מרכז מדעים גילוי בהרצליה



כיתת קיץ מרכז מדעים גילוי בהרצליה



כיתת קיץ מרכז מדעים גילוי בהרצליה



כיתת קיץ מרכז מדעים גילוי בהרצליה



כיתת קיץ מרכז מדעים גילוי בהרצליה



כיתת קיץ מרכז מדעים גילוי בהרצליה



כיתת קיץ מרכז מדעים גילוי בהרצליה



כיתת קיץ מרכז מדעים גילוי בהרצליה



כיתת קיץ מרכז מדעים גילוי בהרצליה



כיתת קיץ מרכז מדעים גילוי בהרצליה



 

דינה שהם // עיצוב תקשורת חזותית        בניית אתרים // QualityNet        כל הזכויות שמורות // מתחמי עיצוב בע"מ